کد خبر 270595
۲۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۷

بهشتی‌پور در گفتگو با حیات مطرح کرد:

پاسخ حزب‌الله به انفجار پیجرها ابتکاری باشد/ اولویت شناسایی عامل نفوذی

پاسخ حزب‌الله به انفجار پیجرها ابتکاری باشد/ اولویت شناسایی عامل نفوذی

کارشناس مسائل بین الملل گفت:حزب‌الله باید از تکرار این نوع عملیات‌ها پیشگیری کند و مانند اسرائیل که در این قضیه ابتکار عمل به خرج داد، پاسخ حزب الله نیز باید ابتکاری باشد. 

حسن بهشتی‌پور کارسناس مسائل بین الملل‌ در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات، درمورد انفجار پیجرها در لبنان اظهار کرد: این موضوع خیلی مهم در حال بررسی است که بالاخره این پیجرها از کجا خریداری شده و بعد چه کسی عامل فروش بوده است و عامل نفوذی چطور با اسرائیل در ارتباط بوده است.

بهشتی‌پور بیان کرد: باید بررسی شود که کل طراحی این عملیات چطور انجام شده و چگونه این پیجرها بدست حزب الله رسیده است. مسائل و موضوعات متعددی وجود دارد هنوز در حال تحقیق و  بررسی هستند. البته منابع غربی مسائلی را مطرح می‌کنند اما در این وضعیت واقعا استناد نیستند.

وی افزود: نکته مهم این است اکنون حرکت بعدی حزب الله باید چطور باشد و اسرائیل واقعاً تمایل دارد با حرکت‌هایی از این دست پای ایران و لبنان را به جنگ باز کند. 

کارشناس مسائل بین الملل تاکید کرد: بین حزب‌الله و اسرائیل چندین ماه است که جنگ شروع شده و با شکل‌های مختلف در حال انجام است.اما در این موضوع حزب الله پیش از اینکه بخواهد پاسخ حمله را بدهد باید ابتدا عامل نفوذی را شناسایی کند.

 وی ادامه داد: حزب‌الله باید از تکرار این نوع عملیات‌ها پیشگیری کند و مانند اسرائیل که در این قضیه ابتکار عمل به خرج داد، پاسخ حزب الله نیز باید ابتکاری باشد. 

بهشتی‌پور گفت: حزب الله همیشه آماده چنین حمله‌ای از مدت‌ها قبل بود زیرا استفاده از موبایل را برای مقابله با دشمنی‌های اسرائیل ممنوع کرده بود و اکنون نیز حزب الله باید آمادگی‌های لازم داشته باشد و برای مقابله با توطئه‌های بعدی از عامل نفوذی جلوگیری کند.

بهشتی‌پور درجواب این سوال که به‌علت طولانی شدن پاسخ به ترور شهید هنیه باعث چنین حمله شده است؟تصریح کرد: این موضوع با درایت جمهوری اسلامی ایران درحال بررسی است تا یک ضربه قاطع و تاثیرگذار زده شود. یعنی عجله در این قضیه اصلا نباید صورت بگیرد و ما نباید احساساتی عمل کنیم. باید موقعی ضربه بزنیم که مطمئن شویم تاثیرگذار و پشیمان کننده باشد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha